Onze werkwijze
Ons kantoor is gespecialiseerd in financiële dienstverlening. Met deze dienstenwijzer laten wij zien wat onze werkwijze is. In onze werkwijze staat u als klant centraal. Uw persoonlijke situatie en uw persoonlijke wensen zijn onze leidraad. In de dienstenwijzer geven wij daaraan invulling en maken wij u wegwijs in ons kantoor. Ook vindt u, kort en bondig, onze algemene gegevens, openingstijden, informatie over onze dienstverlening en waar u terecht kunt met klachten. Deze dienstenwijzer is puur informatief. Dat betekent dat u op generlei wijze verplicht bent om bepaalde diensten van ons kantoor af te nemen of om een overeenkomst m.b.t. een financieel product te sluiten.
Wie zijn wij? Naam en adresgegevens VAN ZON assurantiën Postbus 224 Ons kantoor behartigt uw belangen op het gebied van financiële diensten, particuliere- en zakelijke schadeverzekeringen.
|
Internet Op genoemde websites vindt u, behalve uitgebreide informatie over onze werkzaamheden, uitgebreide mogelijkheden om online uw particuliere- en zakelijke schadeverzekeringen te berekenen, te vergelijken en daadwerkelijk af te sluiten. Hiervoor werken wij met een geautomatiseerd acceptatiesysteem waardoor u direct uw polis via email ontvangt. Een geprinte versie volgt later via separate post. Hierbij maakt u zelf de keuze en is er sprake van Execution Only.
|
Onze dienstverlening
Wij beschikken over een vergunning om te adviseren over en te bemiddelen in financiële producten en diensten van diverse aanbieders. Dit betekent dat wij samen met u een overzicht maken van de financiële risico's waar u mee te maken heeft of kunt krijgen en dat wij u kunnen adviseren over de financiële producten die naar ons oordeel aansluiten bij uw (toekomstige) wensen en persoonlijke omstandigheden. Bemiddeling houdt in dat wij u onder meer begeleiden bij het afsluiten van de geadviseerde producten. Wij nemen contact op met aanbieders van financiële producten en vragen een offerte op. Hierna leest u op welke gebieden wij u van dienst kunnen en mogen zijn.
|
Banksparen Het opbouwen van vermogen kan ook met banksparen. Bijvoorbeeld ten behoeve van het aflossen van uw hypotheek of het opbouwen van een oudedagsvoorziening of lijfrentevoorziening. Wij beoordelen graag met u of banksparen, in de vorm van sparen of beleggen, geschikt is voor u. Ons advies in deze is subjectief. (we maken gebruik van een beperkt aantal aanbieders)
|
Wij vragen ook iets van u
Om uw belangen op het gebied van financiële diensten optimaal te kunnen behartigen, vragen wij ook een aantal zaken van u.
Maar ook kunnen wij u informatie toesturen omdat wij denken dat u zich daarmee nog beter kunt oriënteren op bestaande of nieuwe financiële producten en diensten. Wij vragen u al onze informatie aandachtig door te nemen en ons zo nodig te raadplegen. In ieder geval vragen wij u de polissen en andere contracten altijd zelf te controleren en vast te stellen of deze zijn opgesteld conform uw wensen. Vanzelfsprekend controleren wij deze documenten ook. |
Persoonsgegevens
Eerst de klacht kenbaar maken aan ons Daarna eventueel naar het Klachteninstituut U kunt zich hiervoor wenden tot:
|
Bijlage
Dienstverleningsdocument
Ons kantoor is gespecialiseerd in schadeverzekeringen voor particuliueren en bedrijven. Per 1 juli 2013 maken wij gebruik van het door de AFM voorgeschreven dienstverleningsdocument. Met dit dienstverleningsdocument laten wij zien wat onze werkwijze is, en kunt u financiele dienstverleners beter met elkaar vergelijken. In onze werkwijze staat u als klant centraal. Uw persoonlijke situatie en uw persoonlijke wensen zijn onze leidraad.
Download het dienstverleningsdocument:
- Dienstverleningsducument Hypotheken
- Dienstverleningsdocument Risico
- Dienstverleningsdocument Vermogen
Download AFM informatieblad: "Verandering in betaling voor Finanieel Advies"